søndag den 12. august 2012

Så er ferien slut...

3 ugers sommerferie er godt brugt, og i morgen venter hverdagen. Jeg havde før ferien en masse planer om hvad der skulle klares, og noget er lykkedes. Jeg har ryddet op i mit strikkerum, så nu ved jeg præcis, hvad jeg har af garn, og det er sorteret efter kvaliteter. Indrømmet....jeg har rigtig meget garn på lager.....også efter at have foræret en hel sæk til den lokale kirke !
Da det var klaret, lavede jeg en liste over de projekter jeg kunne tænke mig at færdiggøre eller opstarte i efteråret. Jeg kan afsløre, at jeg ikke når det hele i 2012...heller ikke selv om jeg tager 2013 til hjælp. 
I stedet har jeg lavet en hyggelig aftale med min veninde Marianne om at vi i hver måned vil strikke et par sokker, et sjal og et eller andet andet projekt:-) Lad os se hvor langt vi når.

Men jeg spilder ikke tiden:-) Her på en rasteplads under en af sommerens mange køreture.
Foreløbigt er her et augustprojekt færdiggjort. Det er Sakura fra Karen Noe, men strikket i Tussah tweed og en tynd tråd merino - samme blanding som min Gåseøje.
Den er rigtig dejlig at have på, og farven er skøn...synes jeg.


- og så august måneds sokker. >Her strikket i uld/bomuld og i grønne og brune nuancer. Strikket til min dejlige mand som selv valgte garnet på et af vores mange besøg i garnbutikker denne sommer. Tak for tålmodigheden:-)

...så mangler jeg et sjal, og Parrot er på pindene...
Håber alle nyder sommeren.


6 kommentarer:

  1. Hvor er den flot din Sakura - farven er vildt lækker og strømperne er også fine.
    Det er dejligt at få ryddet op i sit garn. Jeg har netop lagt hele mit lager ind på Ravelry. Det giver et utroligt overblik synes jeg. Man kan altid se hvad man har på lager, uden at skulle rode i skuffer og kasser.
    Jeg glæder mig til at se din udgave af Parrot.

    SvarSlet
  2. Flot Sakura i en skøn farve. Det er så dejligt at få ryddet op i sit garn og få et overblik over, hvad man har lyst til at strukke. Det lyder som en god plan du og din veninde har lagt:-)

    SvarSlet
  3. Ha! Der skulle altså stå strikke!

    SvarSlet
  4. Det skader altså ikke at lægge overliggeren lidt højt og så kan I jo heppe på hinanden ;-)

    Din Sakura er meget, meget flot - iøvrigt en model, der også er på min uendelige liste :-)

    Jeg får totalt dårlig samvittighed hver gang, jeg ser mandestrik - det kører altså ikke så godt på den front for mig - jeg har strikket på Frost i et par år nu - måske sku jeg bare gå over til sokker ;-) Fint par iøvrigt!

    SvarSlet
  5. Hold da op hvor er den Sakura da bare blevet smuk !
    både i farve og i model.
    Tillykke med den :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  6. Skøn orange cardigan :-)

    Uha - sådan en oprydning kunne jeg også trænge til!

    SvarSlet