tirsdag den 20. juni 2017

Snart ferie👍

Maj og Junis fordybelse var eller er dejlige danske damer. Det udviklede sig noget anderledes end jeg havde tænkt, men der er jo nok af dem😊Min ældste niece Frederikke blev 18 år i maj, og hun skulle da forkæles lidt. Jo, en ung dame, men en dejlig en af slagsen. 

Hun ville gerne have et sjal af ham der den vilde, og her er det. Hun blev så glad da hun fik det i lørdags, og det er taget i brug💕
Jeg er kommet til at købe lidt ind, og Helle Slente har farvet dette skønne garn til mig til et sjal. Det skal blandes med silke og mohair. 

I fredags var jeg så heldig at besøge Isagers butik i Tversted og nyde det gode selskab af både Marianne, Helga og Ingrid Isager. Fantastisk besøg hvor jeg genså nogle af mine små modeller i butikken, og fik shoppet lidt. 

Skønt i Tversted, og skønt at møde Kazuyo Imai. Hun er Japansk billedkunstner og så dygtig. Der foruden laver hun også god mad. Find hende,  evt. på Instagram @peteliske
Ferien er lige om hjørnet, og jeg glæder mig til mere strikketid og bilferie i Europa. Mere om det senere. Jeg er i gang med at strikke modeller fra mange flere danske damer, også dem som er nævnt her. Modellerne er bare stadig på pindene. God sommer og god strikkelyst. 

Faktaboks:
Design: Stephen West , Vertice Unite
Garn: Japonica beaty, Jaipur silk, Geilsk tweed, Alpaca,.
Fra lager: nemlig.
Pinde: stor rundpind  3,75mm
Bemærkninger: blødt, blødt, blødt:-)

4 kommentarer:

  1. Kære Vibeke - det er vist kun dig, der kan kalde det bjerg af garn for 'lidt' shopping, he he ☺ Det var vist et dejligt besøg hos Isager. Skønt 'vildt' sjal til niecen - jeg kan jo kun sige god for farverne, så smukke. Det håndfarvede garn er da også som skabt til dig - sikke en farve. Dejligt med alle 'de tossede' ideer, lyder spændende ☺

    SvarSlet
  2. Var det indkøbet? Troede det var en garnopstilling i butikken :-)

    smukt sjal og vildt sjal. Sådan et man bliver i got humør af at kigge på. En rigtig flot gave.

    SvarSlet
  3. Dejligt med lidt indkøb, når modeller kribler i fingrene. Sikke nogle smukke farver der er i år i de garner. Og det er et flot sjal du har fabrikeret. God bilferie!

    SvarSlet
  4. Ih altså så mange spændende garner - og planer du har. Sådan et besøg hos Isager kan vist inspirere til rigtig mange ting. Og flotte sjaler. Rigtig god ferie.

    SvarSlet