lørdag den 23. juli 2011

Ingen solstråler i dag..

En  regnnvejrslørdag bliver om muligt endnu mere grå, ved tanken om den frygtelige situation i Norge. Mange tanker går til de berørte i dag..

Jeg havde ellers i går købt en dejlig sommerbuket til at bringe sol i min weekend,hvor jeg har planlagt at fortsætte færdiggørelse af mine mange projekter.
Det er også blevet til lidt i denne uge. Først har jeg fået monteret en lille uldtrøje med lynlås til min yngste nevø. Den er strikket af rester af Geilsk tynd uld, og er blevet som den er hen af vejen, så ingen opskrift:-)


Sidst men ikke mindst, så har jeg færdiggjort min første Lisa Renner model. Det er Julie, som er strikket i 4 nøgler Linea hør fra Karen Noe. Den har været sjov at strikke, men ikke uden udfordringer. Opskriften er fin og nem at følge, men jeg fik det problem, at der ikke var garn nok. Da jeg strikkede halskanten, kunne jeg kun nå halvt rundt..Så pillede jeg øverste del af ærmerne op, og afkortede dem begge med en cm. Så var der nok. Da så halskanten skulle syes på, kunne jeg ikke få den til at ligge pænt. Af igen, og trævle op, strikke igen lidt mindre og anderledes, og så på igen.. Stadig ikke pænt, men tredie gang er lykkens gang, så nu er den her.

Rigtig god weekend til alle.

2 kommentarer:

  1. Jeg tror gerne det har både været sjovt og udfordrende at strikke Lise Renner blusen.
    Den er nu blevet flot synes jeg.

    Cardiganen til din nevø er godt nok skøn. Jeg kan godt lide dit mønster.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Ingen ord slår til i forhold til de grufulde hændelser i Norge - forfærdende at én mand kan gøre så megen fortræd.

    Godt at høre om "problemerne" med Julie, jeg er i gang med et eksemplar og så er det jo godt at vide, hvor man skal være på vagt. Synes, du har fået lavet et rigtig fint eksemplar :-)

    Fantastisk fin lille nevøtrøje - tænk, at du bare har brugt rester :-)

    SvarSlet