søndag den 31. maj 2015

Fantastisk ferie, og endnu en kjole

Jeg har lige afsluttet den mest fantastiske ferie i Ravello ved Amalfikysten i Italien. Vi, Peder og jeg, havde bestilt en rejse ved Kulturrejser - kulinarisk vandreferie, og det var hvad vi fik:-)  Vi har vandret mindst 130.000 skridt i blandet terræn, men mest bjerge og en masse trapper- op og ned. Hver dag kl. 13.00 ramte vi en dejlig restaurant, som var klar til 20 sultne gæster. På det øverste billede, står jeg og strikker på uendelighedens terrase i Villa Cimbrone i Ravello. Der er så højt ned, og billedet er en smule opstillet, men det var skønt.

Vi var afsted med det sejeste hold. Hvis nogen var pensionister skjulte de det godt. Godt gået, var vores skålhilsen hver eftermiddag, hvor vi ramte torvet i Ravello. Her har vi ramt Middelhavet, og der er meget mere sol end billedet viser. Strikketøjet måtte luftes:-)

Her er grunden til at jeg "kun" har strikket omkring 27.000 masker i den forløbne uge....

Nu til Maj måneds kjole. Der er Louise Hardens blomsterkjole i lyseblå Linea fra Karen Noe. Den er fotograferet i rådhushaven, og ikke under et citrontræ som planlagt. Citrontræerne er mest på bjergskråningerne, og på dem er man ikke så praktisk i kjole:-)

Der var de skønneste hvide roser i haven.

På feriens sidste dag var vi i Pompei. Her i et folkekøkken sammen med Lone, som jeg mødte på turen, og glæder mig til at se igen. Jeg købte et par ørenringe i Ravello som jeg synes passer perfekt til kjolen, men dem må i se senere. Jeg strikker videre, nu i gult, har jo lige været i citronland.
Beklager hvis jeg har været lidt sløv med kommentarerne den sidste uge, men har været travlt optaget af den skønneste ferie:-)

5 kommentarer:

  1. Wow - det var dog en fantastisk tur!! Må have været en skøn oplevelse og dejlig blanding af vandring, sol, hav og altid skønne Italien :-) den tur gad jeg også godt...vi skal til Cinque Terre i Norditalien i juli og vil vandre lidt der..det glæder jeg mig til ;-) din kjole er så smuk og klæder dig suverænt ;-) farven er så skøn...

    SvarSlet
  2. Jamen kæreste Vibeke - din kjole er jo blå og fuldstændig fantastisk :-) Nej, hvor er den flot - jeg har jo lige lavet nærmest den samme i sjælden gul :-) Sig mig lige engang - er det ikke fuldstændig den samme som Karen Noes: Louises Blomstertunika? De se da fuldstændig ens ud? Jeg bliver helt forvirret ;-)
    Den ferie er fuldstændig efter mit hoved, jeg elsker kombinationen af gode (og hårde) vandreture og god mad - bedre kan det simpelthen ikke blive :-) Og det ser da ikke det mindste opstillet ud, at du står der på terrassen og strikker ;-) Det er da det mest naturlige man kan gøre på det sted ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan se at du har lavet kjolen også😊 og sikken en dejlig gul. Jo, Karen Noes kjole er designet af Louise, så forstår godt forvirringen. Skøn kjole😄

      Slet
  3. Hvor er det nogle pragtfulde billeder - det lyder som den skønneste ferie :-)
    Blomsterkjolen er så smuk - flot farve du har strikket den i .

    SvarSlet
  4. Hvor er den fantastisk smuk. Er det garnet med hør og bomuld? Hvor meget garn er der gået til den?

    SvarSlet