onsdag den 29. juni 2016

Alle regnbuens farver.....

-eller næsten.
Efter alt det grå jeg har strikket i år, synes jeg der skulle farver på både sjal og sokker i denne måned. Jeg længtes efter at strikke i grønt.
Jeg fandt et nøgle, ellere rettere sagt et stykke strik, som er købt maskinstrikket og farvet herefter, og så trævler man op imens man strikker:-) Sjovt og meget praktisk, hvis man nu skulle flyve og var bange for at ens garnnøgle trillede ned i den anden ende. Ellers ved jeg ikke lige hvorfor, men det skulle prøves. Købt i London i november.

Sokkerne er igen fra bogen Sockupied og de hedder Muscadine socks. Søde og dejlige at have på. De strikkes fra tåen og op, og efter hæl og det korte ben-stykke, slås masker op, og der strikkes en manchet den anden vej. 

Her ses garnet som det er købt.  Det er" I knit or Dye" Lazaretto sock/4 ply. 75 % Merino og 25 % nylon.
De af regnbuens farver som ikke findes i denne måneds sjal, er formentlig at finde på min hage/hals. Det skyldes et "sammenstød" med en tandlæge, eller visdomstand eller kombinationen, som fandt sted i fredags. Ikke en god oplevelse, men nu er tanden ude, og det gør sikkert noget godt for fremtiden:-)

Juni måneds sjal er strikket i garn fra Fyberspates, Vivacious 4 ply.. Det er 100% Merino, og kan bestemt anbefales. Det er lavet med et farvespil som er godt for både  øje og sind.. synes jeg:-)

Sjalet er Solaris  designet  af Mairlynd, og købt på Ravelry. Uh.... hun laver så mange super flotte sjaler.


Jeg løb desværre tør for garn, så de sidste to mønsterborter måtte udgå.  Er nu godt tilfreds alligevel. Hyggeligt at strikke og sikkert dejligt at bruge.


Skønne farver hele vejen igennem, så ... nu skal der tænkes på næste måneds sjal. Hvad mon Lene har strikket i denne måned, og hvad skal mon på pindene i den næste. Jeg er så heldig at Lene har planer om at besøge Sjælland i Juli, og jeg tager gerne imod. God sommer til jer alle, og tak for alle jeres kommentarer.

8 kommentarer:

  1. Jeg sidder spændt og venter hver gang vinbarer os den første i måneden og heller ikke denne gang blev jeg skuffet. Endnu en gang har du tryllet lækre ting af pindene.

    SvarSlet
  2. Det er så sjovt at følge med i jeres sjal- og sokke ræs her i blogland og masser af inspiration også 😀

    SvarSlet
  3. Jeg har aldrig før hørt om garn, der købes som strikket, trævles op og strikkes igen, pudsig idé
    Men skønne sokker, der kom ud af det - og sjalet er rigtig smukt

    SvarSlet
  4. Jeg ka altså ikke vente til jeg HAR gået tur - måtte se, hvad du har lavet. Sikken et lækkert sjal med meget fine farvedetaljer. Det glæder jeg mig til at se live :-) Jeg kender slet ikke designeren - så må vist en tur på Ravelry. Ser ud til at have en god størrelse også. Sokkerne? Hvor er de skønne, men jeg er helt mystificeret omkring garnet, der skal trevles op ;-) Rigtig god strikkelyst, nu skal jeg dælme ud at gå - meget langt - ovenpå den strikkenat, he he. Vi kan snart sige: Vi ses :-)

    SvarSlet
  5. Fine sokker, du har rigtig været ude at gøre dine hoser grønne he he. Det er egentlig en sjov ide det med at man skal trævle op imens man strikker. -Det kunne vores textilindustri godt have tænkt på herhjemme inden de flyttede det hele til udlandet. Køb og strik fra fejlproduktionen hi hi. Spøg til side. Jeg er glad for at se solaris strikket op i grå. Jeg er selv igang med sjalet, og har en anden version i grå i tankerne, så nu må vi se om jeg ændrer mening undervejs og trævler op. Hav en god weekend.

    SvarSlet
  6. Sikken et fint farvespil i sjalet (og i sokkerne også ) det på kinden er forhåbentlig borte nu. Ingen spøg med sådan en visdomstand. Min søster fik en opereret ud 2 dage før vi tog til Mallorca. 😳 Jeg er stadig imponeret over at i kan holde trit med alle de sokker og sjaler i skal have strikket

    SvarSlet
  7. Fint sjal - smukt med farvedetaljer og hulmønster.

    Tænkt at strikke af noget, der er strikket???? Den har jeg ikke set før. Fine sokker.

    SvarSlet
  8. Smukt sjal og skønt med alle regnbuens farver. Sjovt med indkøb af et stykke maskinstrikket "stof", der er blevet til fine grønne sokker.

    SvarSlet