søndag den 16. april 2017

Påskeæg

Påskevejret har budt på en masse dejlige strikketimer, men også påskefrokoster og skønne gåture. 
Min datter bestilte for noget tid siden denne cardigan, og insisterede på at den skulle strikkes i garn fra lageret😊

Vi gennemgik hvad der var af farver og muligheder i den rigtige kvalitet, og valget faldt på denne kombi. Jeg er vild med den, og det håber jeg også at hun bliver. Solen skinnende så smukt i dag, så I må nøjes med et billede af mig, så må jeg se om jeg kan fotografere Louise i modellen senere på ugen. 
Nu er det jo påske, og jeg har givet mig selv (mindst) et påskeæg. Det skal strikkes i det gule skønne garn, som er på billedet, men mere om det senere. 
Det sidste billede er en fantastisk samling påskeklokker som min svigerinde havde pyntet påskebordet med💕
God påske og strikkelyst derude, og tak fordi i følger med og sender de sødeste kommentarer. 
Faktaboks: cardigan 
Design: Susie Haumann: Robe
Garn: en tråd Alpaca 1 fra Isager sammen med en tynd uld, Isager Tvinni eller Alpaca 2 eller lignende. 4 farvekombinationer😊
Fra lager: ja👍😜måtte dog supplere med et enkelt nøgle Alpaca 1.
Pinde: nr. 4,5 og 4 mm

9 kommentarer:

  1. Flot arbejde. Og sikke en skålfuld dejlige påskeklokker, det er godt man kan modtage og give påskeæg. Fortsat god påske.

    SvarSlet
  2. Ja det er da tydeligt, vi skal passe på lageret ikke bliver for lille 😜 Det ville jo være synd hvis ikke sådan en fin trøje kunne frembringes 😀 God påske 🐣

    SvarSlet
  3. Nej, hvor er den blevet flot, Vibeke - den er jeg også helt vild med - sikken smuk farvekombination ☺ Mon ikke Louise bliver helt vild med den også? Andet kan næsten ikke lade sig gøre ☺ Jeg er jo ved at strikke Stinnes cardigan for 2. gang - heldigvis taljekort, men alligevel, strikkeriet er som forhekset i øjeblikket 😢 nå men det lykkes på et tidspunkt. Nu ses vi snart og så er der rigtig meget, der bare er bagateller ❤

    SvarSlet
  4. Den er bare super flot. Jeg er sikker på hun bliver glad for den. Fortsat god påske til dig.

    SvarSlet
  5. Sikke et dejligt påskeæg at få - den er så flot. Fantastisk der lige kunne findes lidt på lager, hi hi. Godt man har lidt lagervarer;-)
    Jeg elsker juleroser og påskeklokke - så smukke blomster.

    SvarSlet
  6. Rigtig flot cardigan, hvilket mønster er det ?

    SvarSlet
  7. Den er mega flot og så dejligt at få brugt lidt af lageret.

    SvarSlet