mandag den 31. oktober 2016

Oktober er til ende -

- og her strikkes sjaler i massevis. Planerne for dette år var mange, og der ligger garn til mange og opskrifter og ideer til endnu flere sjaler i mine gemmer. Det gør ingenting, for selv om 2016 slutter inden længe, så holder jeg jo ikke op med at strikke:-)
Det sjal jeg har valgt at præsentere her, er Eksploration Station som er designet af Stephen West. Jeg købte hans bog og den kommer til at give mange dejlige projekter. Sjovt med nye teknikker og finesser og en skøn leg med farver. Det mest krævende var absolut den to-farvede patent eller Brioche. Bestemt ikke det sidste jeg skal strikke med den teknik, og jeg er i fuld gang, men mere om det senere.


Jeg har strikket i håndfarvet Alpaca fra G-uld pigerne, som egentlig skulle have været en Dip Dye sweater designet af Camilla Vad. Garnet er fantastisk, sweateren skøn, men da jeg havde strikket bærestykket, kunne jeg slet ikke forlige mig med den meget tætte og varme fornemmelse.  Jeg er absolut glad for mit valg.


Mine sokker skulle have været nogle helt andre større farverige og fine, men da de skulle færdiggøres i går, slap garnet op....... Mere er bestilt, og så brugte jeg en smule af den skønne bløde Alpaca fra sjalet, til disse små babysokker fra Erika Knights bog Strik til englebørn. De er meget bløde, men det er babyer jo også:-)


Jeg er spændt på hvad Lene strikkeheksen.blogspot.com har strikket i denne måned, og jeg har ingen anelse, men mon ikke der inden alt for længe kan rådes bod på det. Nu vil jeg strikke videre, og nyde en stille aften.

5 kommentarer:

  1. Stephen West har lavet mange flotte designs, og endnu et af dem har set dagens lys, meget flot i farverne, og sjovt at strikke hans ting, der sker lidt hele tiden. Og små pussenuttede sokker, ej hvor er de søde.

    SvarSlet
  2. Altså kære Vibeke - hvor er det flot og så dejligt med billeder i det smukke efterårssolskin :-) Jeg glæder mig rigtig meget til at se nærmere på det live - for der går altid en masse dejlige detaljer tabt på billederne :-) Det ser ud til at være proppet med spændende detaljer :-) Sokkerne er bare så nuttede - dem har jeg også strikket nogle gange. Når vi ser henover vores produktion i 2016 så er det godt nok ikke ofte, vi er tyet til løsningen med babysokker og børnesjaler - det er altså ret godt gået af os, ikk? ;-) Ha en dejlig dag, her står den på senfølger af inluenza, forhåbentlig helt overstået indenfor de næste par dage :-)

    SvarSlet
  3. Meget smukt og det klæder dig helt fantastisk. Dejligt med små varme futter.

    SvarSlet
  4. Det perfekte efterårssjal. Så fint fotograferet i naturen - farverne passer perfekt. Jeg er ret imponeret over at i er så tæt på at nå jeres mål .

    SvarSlet
  5. Hvor er det nogle smukke farver, du har brugt i dit nyeste sjal, det er rigtig flot til dig

    SvarSlet